Almanya’da ucuz enerji dönemi sona erdi
Alman basınında da geniş yer bulan haberlerde, fiyatların artacağı ve vatandaşların elektrik maliyetlerinde artış yaşanacağı öne sürülüyor.
Almanya'da enerji piyasalarını düzenleyen Federal Ağ Ajansı Başkanı Klaus Müller, elektrik fiyatlarının yüksek seviyede kalmaya devam edeceğini belirtti. Ülkede süregelen ekonomik krizin enerji piyasalarını doğrudan etkilediği bir dönemde, Müller, toptan elektrik fiyatlarının 2022 yılına göre önemli ölçüde düşse de fiyat seviyesinin Rusya'nın saldırı savaşı öncesinden daha yüksek olduğunu ifade etti.
Müller, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Ucuz enerji dönemi, en azından büyük miktarlarda konvansiyonel olarak üretilen enerjiyi tüketmeye devam ettiğimiz sürece sona erdi" şeklinde konuştu.
Elektrik fiyatlarının düşmeyeceği ve yüksek seviyede kalacağı yönündeki beklentilerini paylaşan Müller, Alman vatandaşlarının elektrik tüketim bedellerinin daha da yükselmesi konusundaki endişelerine vurgu yaptı.